Виховний захід з української мови
та літератури
Тема:Український КВК для учнів 5-7 класів
Шановні
любителі слова!
Сьогодні ми проводимо підсумковий КВК, на якому ви почуєте
влучне, дотепне, жартівливе, точне українське слово.
Для проведення конкурсу нам потрібно обрати журі.
На сцену запрошуються команди-учасниці змагань.
Перший конкурс, який ми вам пропонуємо
– це візитна картка команди. Ви маєте представити командира команди,назву
команди, її захист, звернення до журі, болільників та суперників.
Приклад: Назви команд:"
Кайдашенки" і "Лінгвісти"
Девіз: "Хто мову шанує свою, нехай
переможе в бою."
Привітання суддям: Ми всі прийшли сюди
у зал і так собі гадаєм: "Чи добрі судді ви чи ні?"- без бою ми не
взнаєм. Ой судді наші, милі ви,- мивам доповідаєм: "Не завжди переможемо
ми , та мову добре знаєм."
Привітання суперникові:
Ми зібрались в залі дружно,
щоби позмагатись
і про мову нашу рідну
цікаве дізнатись.
Дорогенькі мовознавці,
від усього свого серця
успіху бажаємо.
Щоб трудились ви сьогодні до сьомого поту
Щоб трудились ви сьогодні до сьомого поту
І дістали нагороду за свою роботу.
Солодке слово перемоги нелегко дається.
Хто любить, знає рідну мову,
Тому хай всміхнеться.
Вчіть мову нашу солов'їну
І не зазнавайтесь,
"І чужому научайтесь,
й свого не цурайтесь…."
Тож до бою кличем , друзі, до мовного
бою.
Мово рідна, Україна,
Ми завжди з тобою!
Відспів супернику:
Якщо перемога пройде мимо нас,
то з нею щиро ми вітаємо вас.
Тож не затягуйте вітання ,
давайте розпочнемо змагання.
Привітання залі:
Життя солодкого бажаєм,
ми всім так само, як собі.
І через те вас поспішаєм
мазнути медом по губі.
Лизніть мерщій,
А то розтане, а вдруге чи мазнем –
навряд.
Вітайте ж ,любі громадяни , команду
нашу «Кайдашат».
Домашнє завдання:
Коли із хати вийшли ми
Ще тільки розсвітало
Під білим килимом зими
Усе навколо спало.
А в класі холод і в цей час ми дуже
зажурились:
"Боже, боже, нащо ми нещасні
уродились."
Пісня
Нагружать все більше нас стали почему – то.
Нынче в школе
первый класс вроде института.
Нам учитель задает
с иксами задачи .
Ученик науки тот
над задачей плачет.
Толи еще будет ой-
йо- йой.
Сценка зі
шкільного життя.
І так за часом
час, і цілий день минає
На шостому уроці в нас втомився учень і
дрімає.
Вже сонце
низенько, вже вечір близенько,
іду я додому стомлене серденько.
Слово для підведення підсумків першого конкурсу надається
журі.
Другий конкурс. У шести конвертах сховані
літери:к, н, м,п, с,т. Один із учасників команди обирає конверт, називає
літеру, на яку потрібно записати якомога більше назв поезій(5хв.)
Поки команди працюють над завданням, пропонуємо конкурс для болільників команд. Отож,
вам потрібно якомога більше проспівати пісень , в яких згадуються числівники.
ЖУРІ ПРОСИМО ОЦІНИТИ
КОНКУРС БОЛІЛЬНИКІВ.
А ЗАРАЗ НАДАЄМО СЛОВО КОМАНДІ(НАЗВА). ЗАЧИТАЙТЕ
НАЗВИ ПОЕЗІЙ, ЯКІ ВИ ЗАПИСАЛИ. СЛОВО НАДАЄТЬСЯ КОМАНДІ (НАЗВА). ЖУРІ ПРОСИМО
ОЦІНИТИ ДРУГИЙ КОНКУРС.
НАСТУПНИЙ НАШ КОНКУРС
"ЯК ЦЕ БУДЕ УКРАЇНСЬКОЮ МОВОЮ?"
1.БЛАГОДАРИТЬ.
2.СНАБЖАТЬ.
3.ПОДГОТОВИТСЯ К.
4. ОБРАЩАТСЯ ПО АДРЕСУ.
5.ПО ПРИКАЗУ.
6.ПО ВСЕМ ПРАВИЛАМ.
7.ВВИДУ ТОГО, ЧТО.
8. ОСТАВИТЬ ПОД ВОПРОСОМ.
Слово надається журі.
Конкурс "Чиє слово
довше?"Кожна із команд одержує сходинки із
клітинок. ви повинні вписати слова у клітинки сходинок, а кожне слово має
починатися з літери, яку ви маєте
витягнути.
Для підсумків усіх попередніх конкурсів слово має журі.
Продовжуємо наші змагання. Наступний конкурс називається "Назви слово."Учасник 1
команди називає слово, учасник 2 команди повинен назвати слово на ту літеру, на
яку закінчується попередньо назване слово. Вибуває з гри першою та команда, у
якої не буде варіанту слова. Інша ж перемагає.
«Всезнайко» - для капітанів
Прошу
капітанів команди вийти до мене. Завдання: продовжити
зачитані мною прислів'я та приказки. ( одна правильна
відповідь – 1 бал)
Наприклад, Слово – не горобець, …
(вилетить – не впіймаєш)
Для І учасника:
1)
Під лежачий камінь … (вода не тече).
2)
Книжка вчить, …(як на світі жить).
3)
Наука в ліс не веде, …(а з лісу виводить).
4)
Дурний не помітить, …(а розумний не скаже).
5)
Не кажи не вмію,…(а кажи навчусь).
6)
Здобудеш освіту, …- (побачиш більше світу).
7)
Вік живи… (і вік учись).
8)
Одна голова добре, …(а дві краще).
9)
Хто співає, той … (журбу проганяє).
10)
Птицю можна пізнати
по пір'ю, а … (людину по мові).
Для ІІ учасника:
1)
Праця чоловіка годує, а … (лінь марнує).
2)
Хочеш їсти калачі — … (не сиди на печі).
3)
Вченом світ, а … (невченому тьма).
4)
Як голова сивіє, то … (чоловік мудріє).
5)
Не будь красивим, а … (будь щасливим).
6)
Хто мови своєї цурається, хай … (сам себе стидається).
7)
Більше діла — … (менше слів).
8)
Життя прожити — … (не поле перейти).
9)
Що посієш, … (те й
пожнеш).
10) Зустрічають людину по одягу, а … (проводжають по розуму).
Наступний конкурс для знавців поезії. Вам необхідно
продовжити рядки поезії.
1.
Мене там мати повивала…
2.
Уже не панський, а на волі…
3.
Одно-однісіньке під тином сидить собі в
старій ряднині…
4.
Чи то так сонечко сіяло….
Слово має журі.
КОНКУРС «У світі фразеологізмів»
Кожній команді завдання: за 2 хвилини написати якомога
більше фразеологізмів з певним словом (
ГОЛОВА, НІС)- один фразеологізм.
Голова:
-
Битися головою об стіну;
-
Вбити собі в голову;
-
Викинути з голови;
-
Вкласти у голову;
-
Втратити голову;
-
Голова варить
-
Голову морочити
-
Голова розвалюється (тріщить)
-
Прогризти голову
-
З голови до ніг
-
Ламати голову
-
Лягти головою
-
Мати голову на плечах
-
На свою голову
-
Перевертати з ніг на голову
Ніс:
-
Відвертати носа
-
Повісити носа
-
Водити за носа
-
Втерти носа
-
Сунути свого носа
-
Задирати носа
-
Зарубати на носі
-
Перед самим носом
-
Крутити носом
-
Не показувати носа
-
Носом чути
-
Зарубати на носі
-
Перед самим носом
-
Крутити носом
-
Не показувати носа
-
Носом чути
-
Утнутися носом
Конкурс "Утвори слово".
Із букв слова утворити якомога більше
нових слів (Середземномор'я)
Поки наші команди працюють над завданнями, проведемо конкурс
для болільників. Просимо вийти на зал по
1 учаснику. Ваше завдання полягає в тому, що на кожен ступлений крок ви маєте
назвати ім'я дівчини. Скільки кроків, стільки імен. Журі оцінюють роботу.
А на черзі маємо бліц-конкурс. На кожне питання потрібно дати відповідь одним
словом. Чим більше правильних відповідей, тим більше зароблених балів.(3хв.)
Зараз хочемо попросити команд
представити їх домашнє завдання.
"Усі ми вчилися потроху….."
Для підведення підсумків слово має журі.
Дорогі друзі! Ось і
підійшло до кінця наше мовне змагання. Ви всі показали свої знання, хтось
краще, а хтось трошки гірше.
Та
пам’ятайте завжди про те, що справжня людина виростає саме з любові до рідної
матері, до родини, до рідного краю, до рідної мови та культури. Нехай же
вивчення мови стане для вас черговою
сходинкою до майбутніх успіхів, до самоствердження.
Отже, користуйтесь рідною мовою, плекайте,
шануйте цей найдорожчий скарб! Я бажаю Вам всім успіхів у вивченні української
мови та літератури, натхнення і наснаги в навчанні .

